تبلیغات
Click here to make Firefighter your default homepage!
اللهم عجل لولیك الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه
وب سایت بچه‌های آتش
بچه های آتش

کنترل خانم ها

نوشته شده: سه شنبه 10 مرداد 1391    | توسط: مدیر سایت    | طبقه بندی:    | نظرات()

10 نکته از رهبران بزرگ دنیای فن‌آوری

پیشرفت در دنیای کسب‌وکار نتیجه کار و تلاش و البته استفاده از تجربه افراد موفق است. در هر کاری افرادی سالها تلاش کرده‌اند و راه‌حل مشکلات بسیاری را یافته‌اند. با مطالعه سرگذشت این افراد و استخراج نکات مهم آن می‌توان سرعت پیشرفت و احتمال موفقیت را افزایش داد. آی‌کلاب سعی داشته در مجموعه آی‌پالس شما را با تجربیات افراد موفق در حوزه وب فارسی آشنا کند و در این نوشته نیز که بر گرفته از مقاله‌ ای است به نام 10Lessons from Great Leaders in Tech  با ۱۰ نفر از رهبران موفق دنیای فن‌آوری آشنا شده و ۱۰ نکته کلیدی را از آنها می‌آموزیم.

 

  1. ارسولا برنز

    ارسلا برنز
    مدیرعامل و عضو هیئت مدیره زیراکس

    یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای درک صحیح از کسب‌وکار یک شرکت شروع به کار از پایین‌ترین سطوح شرکت است. و این دقیقا کاری است که خانم برنز انجام داد. او کارش را در سال ۱۹۸۰ با گرفتن کپی  در زیراکس شروع کرد.

    در سال ۲۰۰۹ برنز اولین زن آفریقایی-آمریکایی بود که مدیرعامل یک شرکت موجود در لیست Fortune 500 می‌شد. او با انجام دادن بزرگترین خرید تاریخ زیراکس به مبلغ ۶/۴ میلیارد دلار خط کاری زیراکس را به کلی تغییر داد. 

    نکته ۱: شروع به کار از پایین‌ترین سطح سازمان می‌تواند باعث شفاف شدن دیدگاه شما نسبت به هر کدام از دپارتمان‌ها شود. 

نوشته شده: دوشنبه 9 مرداد 1391    | توسط: مدیر سایت    | طبقه بندی:    | نظرات()

کار...

رسول اکرم(ص) فرمود: خدای متعال دوست دارد هر یک از شما وقتی کاری می‌کند ان را محکم و استوار سازد.

دیگران:

در هر كاری كه می‌كنید، هنرمند باشید. حتی اگر رفتگر خیابان هستید، پیكاسوی رفتگر باشید.

مارتین لترکینگ 68-1929

نوشته شده: جمعه 6 مرداد 1391    | توسط: مدیر سایت    | طبقه بندی:    | نظرات()

سیر تحول مردان ایرانی طی 100 سال اخیر

نوشته شده: جمعه 6 مرداد 1391    | توسط: مدیر سایت    | طبقه بندی:    | نظرات()

سود خرما در جیب دلالان

وضعیت بازار خرما هر روز بغرنج‌تر شده و نخلداران خواستار ورود مسئولان و قطع کردن دست دلالان از بازار خرما هستند.

نام شهر آبپخش نامی پرآوازه در تمامی استان است و به هر جا که پا بگذاری آبپخش را با نام نخیلات تنومند و بلند قامت، خارک و رطب و خرما و ... می‌شناسند.

از دیرباز نخلداری که یکی از مهم‌ترین حوزه‌های کشاورزی منطقه است؛ یکی از عمده مشاغل مردم این منطقه بوده و درصد بالایی از مردم آبپخش به این امر اشتغال داشته و دارند.

با فرا رسیدن فصل تابستان هر ساله بحث پیرامون باغداری، نخیلات، خرما و ... داغ می‌شود و بحث محافل و مجالس آبپخش می‌شود.

* مسئله خرما دغدغه اصلی مردم

در سال‌های اخیر که فصل ناب باغداران با ماه میهمانی خدا متقارن شده یکی از مباحثی که در محافل توسط پیرمردها و میان‌سالان مجلس مطرح می‌شود وضعیت بازار خرماست.

قیمت خرما یکی از اساسی‌ترین مباحث و دغدغه‌های باغداران و پیرمردهای مجالس و محافل شبانه است که هر چند هنوز به فصل برداشت محصول و اجاره محصول نخیلات نرسیده‌ایم باز هم در ارتباط با آن گمانه‌زنی‌هایی صورت می‌پذیرد.

البته گمانه‌زنی‌ها در سال‌های گذشته هر سال ناامیدی کشاورزان و باغداران را به دنبال داشته است و علت آن‌ هم کاهش قیمت محصول خرما بوده است.

* افت شدید قیمت خرما نگرانی مردم

حقیقتی انکارناپذیر که باید در ارتباط با آن چاره‌اندیشی شود رکود بازار خرما و افت شدید قیمت محصول در چند سال قبل، خصوصا دو سال گذشته است، حقیقتی که همواره باغداران که از زحمت‌کش‌ترین و کوشا‌ترین اقشار جامعه هستند با حسرت از آن یاد می‌کنند و حق هم دارند با افسوس از آن یاد کنند چون مجبورند ماحصل یک سال دوندگی و تلاش خود را به یغما دهند.

در سال‌های اخیر شرایطی به وجود آمده که به ادعای باغداران درآمد حاصل از فروش تولیدات یک‌ ساله خرما به‌ زور هزینه‌های مراحل داشت تا برداشت و آب‌بها و به طور کلی هزینه‌ جاری نخیلات را تامین می‌کند و هیچ سودی به باغدارانی که یک سال برای تولید محصول تلاش می‌کنند، نمی‌رساند.

* دلالان بازار خرما را در دست گرفته‌اند

وضعیت نامطلوب بازار خرما علل و عوامل گوناگونی دارد، اما یکی از اساسی‌ترین مسائلی که بر وضعیت بازار خرما اثر گذاشته است، حضور دلالان در بازار خرما و برنامه‌ریزی‌های ایشان برای کاهش قیمت خرید خرما در فصل برداشت محصولات است و این مسئله انکارناپذیر است.

در شرایطی که هزینه‌های جاری باغات نخل روزبه‌روز افزایش می‌یابد و کشاورزان مجبور به پرداخت نقدی تمام هزینه‌های جاری هستند، هر سال بازار خرما دستخوش تغییرات فراوانی می‌شود و دلالان نیز وضعیت این بازار پرتلاطم را بغرنج‌تر و نامطلوب‌تر از سال قبل می‌کنند.

در سال‌های اخیر دولتمردان برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات ارزشمندی برای بهبود وضعیت بازار خرما و محصولات کشاورزی داشته‌اند و تعیین قیمت خرید تضمینی تولیدات خرما از اقدامات ارزشمند دولت در این راستا بوده است.

البته بسیاری از کشاورزان این مسئله را اثربخش نمی‌دانند و دلایل و استدلال خاصی هم برای گفته خود دارند که در گفت‌وگو با برخی از کشاورزان دشتستان به طور خلاصه اشاراتی به آن شده است.

* قیمت تضمینی خرما راهکار خوبی برای نخلداران

بهرام رضایی باغدار 80 ساله آبپخشی در این ارتباط می‌گوید: تعیین قیمت تضمینی خرید خرما از اقدامات ارزشمندی است که می‌تواند نتایج ارزشمندی به دنبال داشته باشد ولی به عقیده ما کشاورزان تغییر در شیوه اجرای این امر لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

وی اذعان داشت: فلسفه قیمت خرید تضمینی خرما باید تعیین حداقل و متوسط قیمت خرید محصولات تولیدی کشاورزان باشد در حالی که در وضعیت فعلی شاهد چنین نتیجه‌ای نبوده‌ایم.

رضایی خاطر نشان کرد: قیمت خرید تضمینی محصول خرما در شرایطی اعلام می‌شود که متولی خرید تضمینی محصول خرما مشخص نیست و دلالان بازار خرما بدون توجه به قیمت خرید خرما، قیمتی کمتر از نرخ خرید تضمینی را اعلام می‌کنند و باغداران را مجبور به فروش محصول خود به این قیمت می‌کنند.

این باغدار آبپخشی بیان داشت: اتحاد دلالان بازار خرما در تعیین نرخ پایین خرید محصولات کشاورزان و نداشتن امکانات انبار و نگهداری محصول خرمای تولیدی توسط باغداران و کشاورزان از مسائلی است که سبب شده کشاورزان ناچار به فروش تولید محصولات تولیدی خود به دلالان بازار شوند.

رضایی ادامه داد: در سال گذشته و سال‌های قبل از آن شاهد بوده‌ایم که باغدارانی که فضا و امکانات انبار و نگهداری خرمای تولیدی خود را داشته‌اند، محصولات تولیدی خود را با قیمتی بیشتر و حتی چندین برابر از قیمت فروش در فصل برداشت محصول فروخته‌اند.

* مسئولان وارد مشکلات خرما شوند

محمد خسروی دیگر باغدار آبپخش نیز یادآور شد: مسئولان باید شرایط را برای بهبود وضعیت بازار خرما مهیا کنند و توجه به خواسته‌ها و دغدغه‌های باغداران از اهم مسائلی است که در بهبود این وضعیت اثرگذار خواهد بود.

نوشته شده: سه شنبه 3 مرداد 1391    | توسط: مدیر سایت    | طبقه بندی:    | نظرات()

موزه شاگرد انیشتین در تجریش

به گزارش مشرق به نقل از قانون، پروفسور محمود حسابی -پدر علم فیزیک و مهندسی نوین ایران- را به‌ حق می‌توان مجموعه‌ای از دانش و فرهنگ این آب و خاک دانست. پیش از آنکه نگاهی به خانه‌ی بر جا مانده از او بیندازیم، نیک است اندکی در باب مقام علمی و پژوهشی این استاد گرانمایه بگوییم. آنچه این دانشمند بزرگ در طول زندگی خویش به انجام رسانیده است، باورنکردنی می‌نماید و هم از این‌ روست که او را می‌توان گنجینه‌ای از میراث معنوی این مرز و بوم دانست.



آنچه نسل امروز از حسابی می‌داند، تنها همان متن کوتاهی‌ است که بر پشت جلد کتاب‌های درسی نگاشته شده است. با وجود اینکه بازدید از این موزه رایگان است، اما بیشترین گروهی که بازدیدکنندگان را تشکیل می‌دهند، دبستانی‌هایی هستند که سال‌ها بعد در کشاکش روزمرگی‌ها و چالش‌های زندگی‌شان از یاد می‌برند که پروفسور محمود حسابی -تنها شاگرد ایرانی آلبرت انیشتین- که به 10 زبان اشراف داشت، در چنین خانه‌ای می‌زیست.

به راستی چه افتخاری از این بالاتر می‌تواند باشد که مردی از این دیار، از ایران، به سال 1990 میلادی از سوی جامعه‌ی علمی جهانی به عنوان مرد نخست علمی جهان برگزیده شود؟



زندگی پرثمر پروفسور محمود حسابی از این دست افتخارات کم ندارد. کارنامه‌ علمی و پژوهشی او به کارهای بزرگی برای سرزمینش مزین شده است. افتخاراتی چون: ساخت اولین رادیو در کشور (1307 خورشیدی)، ایجاد اولین ایستگاه هواشناسی در ایران (1310 خورشیدی)، نصب و راه‌اندازی نخستین دستگاه رادیولوژی در ایران (1310 خورشیدی)، تأسیس نخستین بیمارستان خصوصی در ایران به نام بیمارستان «گوهرشاد» به باد مادرش (1312 خورشیدی)، تأسیس نخستین رصدخانه‌ی نوین ایران و ... .

نوشته شده: یکشنبه 1 مرداد 1391    | توسط: مدیر سایت    | طبقه بندی:    | نظرات()

100چهره دریک تصویر(عکس جالب)

نوشته شده: یکشنبه 1 مرداد 1391    | توسط: مدیر سایت    | طبقه بندی:    | نظرات()

آیا ایران واقعا در نبرد نظامی با امریکا در خلیج فارس دوام می‌آورد؟

در شرایطی که رزمایش موفق موشکی سپاه پاسداران، بازتاب بسیار گسترده‌ای را در رسانه‌های جهان به دنبال داشت و وزرای خارجه کشورهای اروپایی و امریکا را به واکنش واداشت، رسانه فارسی‌زبان وابسته به دولت انگلیس تلاش کرد تا در یک برنامه تلویزیونی، تلاش کرد اثبات کند که ایران توان مقابله نظامی با غرب در خلیج فارس و تنگه هرمز و دیگر مناطق حیاتی و ژئوپلتیک برای غرب را نداشته و در صورت بروز درگیری، غرب قطعا پیروز این مناقشه و درگیری خواهد بود.

به گزارش بخش دفاع و امنیت میلیتاری پارسی به نقل از رجانیوز، بی بی سی فارسی روز گذشته تلاش کرد با دعوت از دو چهره که آن‌ها را کارشناس و دانش‌آموخته علوم نظامی معرفی می‌کرد، تلاش کرد با استناد به سکوت برخی تحرکات نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس نتیجه تقابل و رویارویی احتمالی ایران و غرب در خلیج فارس را پیروزی غرب عنوان کند.
شاید این تشکیک بهانه خوبی باشد تا به اختصار به روند درگیری ایران و غرب در خلیج فارس پرداخته و ببنیم آیا واقعیت آن چیزی است که به اصطلاح استاد دانشکده‌ی جنگ کانادا در این باره مطرح کرده و یا واقعیت توان نظامی ایران در منطقه و خصوصا خلیج فارس واقعیت دیگری است که موجب شده است با وجود بیش از ده سال کوبیدن دولت امریکا بر طبل جنگ با ایران همچنان جرات عملی کردن این تصمیم را نداشته باشد.

نوشته شده: چهارشنبه 21 تیر 1391    | توسط: مدیر سایت    | طبقه بندی:    | نظرات()

BMW X6 اشک دیده ی من و خون دل شماست

الف: در کشوری که بسیاری از مردم به سبب مشکلات اقتصادی توان تحصیل،ازدواج،خرید که هرگز اجاره یا رهن مسکن،تهیه ی جهیزیه ی دخترانشان و... ندارند چگونه می شود تحمل کرد که یک باشگاه کاملا دولتی از پول بیت المال مسلمین میلیاردها تومان برای یک بازیکن فوتبال هزینه کند. آن هم در شرایطی که قانون اجازه نمی دهد دولت باشگاه داری حرفه ای کند،آن هم در شرایطی که دولت و مجلس چند ماه است سر ۲۸ هزارتومان یارانه ی بیشتر به مردم سر دعوا دارند و هرماه یارانه ها چند روز دیرتر پرداخت می شود.

معلوم نیست نظارت مجلس کجاست؟ دیوان عدالت اداری کجاست؟ سازمان بازرسی کل کشور کجاست؟ سازمان لیگ برتر و سقف قراردادش کجاست؟ انگار در این مملکت تمام سقف ها فروریخته و تمام نهادهای نظارتی از ایستادن مقابل حیف و میل بیت المال می ترسند و خدای نکرده شاید نمک هم گندیده!

بازیکنانی که در زمین خودی و باصدهزارنفرتماشاگر توان زدن یک گل به تیم دسته چندمی آسیا-قطر- ندارند باید میلیاردها تومان پول بیت المال را به جیب بزنند و حتما مانند آقای Xبروند در بهشت شداد امریکا -لاس وگاس -ویلا بخرند و با مبتذل خوانان عکس بگیرند.وشاید روزی مدال شجاعت ملی هم تقدیمشان کنیم. آخر این ها آبروی مملکتند شاید هم صاحب مملکتند.جوان بیست وچند ساله ای باید برای ۳۰۰ روز نزدیک یک ونیم میلیارد پول بگیرد یعنی روزی حدودا پنج میلیون تومان و کارگر و معلم و استاد دانشگاه باید ماهی نهایتا۵۰۰تا۷۰۰ هزارتومان بگیرند. یعنی اگر معلمی ماهی به فرض محال یک میلیون بگیرد باید ۱۲۵ سال کارکند تا بشود حقوق یکسال آقای فوتبالیست.

صداوسیما هم که دربست در اختیار این هاست . در ساعاتی هم که فوتبال و حواشی آن نیست تلویزیون به پایین تر از میدان ولیعصر تهران قدم رنجه نمی کند.هم آب و هوای زعفرانیه و فرمانیه بهتر است هم حال و نوای آن! پابرهنه ها که برای مملکت کاری نمی توانند بکنند. به قول سردار سازندگی باید مرفهان را راحت گذاشت تا مملکت را بسازند.کارخانه هایشان را البته! البته پابرهنه ها هم خوبند. برای رای گیری، برای روز جنگ برای سربازی ، بالاخره باید این رعیت ها باشند تا ارباب ها اربابی کنند.
جذب بازیکنانی چون بنگر، حسینی، ماهینی، گردان، پولادی و قاضی در شرایطی در همان روزهای ابتدایی نقل و انتقالات با رقم های نجومی انجام گرفت که بسیاری از اهالی فوتبال، درباره منبع درآمد باشگاه پرسپولیس در جذب این بازیکنان سوالاتی را مطرح ساختند.

ماجرای ۱۵ خودرو دریافتی این باشگاه و اهدای آنها به بازیکنان که از سوی معاونان رویانیان نیز تایید شد، از جمله شبهاتی است که این روزها درباره آن سوالات بسیاری مطرح می شود.

یکی از این خودروها نیز قرار است به کریم انصاری فری برسد که در روزهای اخیر دعوا بر سر جذب او بالا گرفته است. البته قرمزپوشان در این امر پیشی گرفته اند و قرار است هر طور شده این بازیکن را جذب کنند. آن‌هم با قراردادی كه می‌گویند قیمتش یک ونیم میلیارد تومان است و قطعا جایزه های میان فصل بخاطر مثلا گل در فلان بازی و پاس گل در فلان بازی و امثالهم را باید به مبلغ قرارداد افزود.
اگر خاوری دزدی کرد و فرارش دادند بعضی ها هم با فوتبال بیت المال را حراج کردند و ماندند تا بیشتر به کشور جیبشان خدمت کنند. باید گفت فوتبال ابر دزد یا ابرگرگی ست که توسط چهره ی عروس نمایش به عقد مردم در آمده اما در حقیقت او عروسی ست که در عقد، بسی داماد است ! با فوتبال مارا سرگرم نمی کنند بلکه سر ما را گرم می کنند تا همچنان بعد از گذشت سی و چهارسال از بهار انقلاب بیت المال مستضعفین بیت الحال مرفهین باشد.
شب ها که با یورو تمام شهر خواب می کنند اموال پابرهنه ها یواش آب می کنند.

دیگر این را نمی توان تبعیض نام نهاد که یک ستم یک ابر ظلم آشکار است . یک دزدی مدرن است. دزدی موجه. چنان موجه و مقدسش کرده اند که اگر بانگ های دزد برداری خود صاحب مال مقابلت می ایستد.

BMWمدلX۶ تقدیمی به پول بالیستها همان گوهر تابناک تاج پادشاست که اشک دیده ی من و خون دل شماست وآن گرگ اینبار حرفه ای تر با گله آشناست. و این روزها چوپانان هم شریک گرگند و هم رفیق گله.

نوشته شده: شنبه 3 تیر 1391    | توسط: مدیر سایت    | طبقه بندی:    | نظرات()

کمربندی آبپخش یا کمربند انحرافی آبپخش!

تا مردم یاد دارند، جاده آبپخش – خوزستان محل جذب سرمایه و باعث رونق آبپخش و روستاهای اطراف بوده است.

عرف و رسم است که مسئولین امتیازی را برای شهرها و روستاها اختصاص می­دهند تا مردم در رفاه و آسایش باشند و هوای تجمع در یک شهر برخوردار را نداشته باشند؛ اما برای آبپخش ما، امکاناتی را که مردم به صورت طبیعی بدست آورده­اند از آنان می­گیرند.

امید است نعمتی را که ده­ها سال مردم از آن بهره­مند بوده­اند (جاده بوشهر- خوزستان) از آنان نگیرند و مردم نیز تلاش نمایند تا آن را حفظ نمایند. البته اگر بگذارند!

مزیت­های مسیر وسط شهر با مسیر فعلی (مسیر باتلاقی یا مسیر انحرافی)

1. مسیر فعلی از نظر مسافت، بسیار طولانی­تر از مسیر داخل شهر است.

2. بنابر اعلام مدیرکل راه استان و برآورد کارشناسان، هزینه مسیر کمربندی، چندین برابر عبور از مسیر وسط شهر می­باشد. (اظهارات مدیرکل راه در سایت­های خبری استان) هزینه­هایی نظیر تملک زمین، خرید نخیلات و هزینه پرکردن باتلاق بزرگ رودخانه سرسام­آور و غیر قابل توجیه است.

3. مسیر فعلی، راه عبور آب رودخانه در فصل زمستان را مسدود می­کند و امکان بروز خسارات سنگین در این فصل متصور می­باشد.

4. این نکته همیشه مورد تاکید قانون، عرف و دولت­ها بوده که، وضعیت معیشت و اقتصادی مردم ساکن در محل احداث مسیر جاده­های اصلی باید مدنظر مسئولان وزارت راه باشد. با احداث مسیر فعلی تعداد زیادی از مردم آبپخش شغل خود را از دست می­دهند و سطح درآمد مشاغل خدماتی بشدت کاهش می­یابد.

5. جذب سرمایه، جذب مسافر، رونق اماکن خدماتی و در یک جمله رونق اقتصادی آبپخش به مسیر عبور جاده از وسط شهر ارتباط دارد.

6. مسیر کمربندی باتلاقی، باعث تخریب نخلستان، جلوگیری از طی مسیر طبیعی آب رودخانه فصلی و در نهایت تخریب محیط­زیست می­شود. در حالیکه مسیر وسط شهر هیچ­گونه تخریب نخلی را نخواهد داشت، بطوری که تا پل کنار شهدای گمنام قبلاً آماده­سازی شده و تخریب نخیلات آن در سال­های قبل انجام شده است.

7. مهمترین مزیت عبور جاده از وسط شهر رضایت مردم است؛ نارضایتی مردم از مسئولین و عملکرد نظام (اگر با نگاه مادی سنجش شود) چگونه ارزیابی می­شود؟ قطعاً نظام جمهوری اسلامی در پی نارضایتی مردم نیست. پس راه حل عقلانی جلب رضایت مردم و جلوگیری از سرخوردگی مردم نسبت به نظام می­باشد.

8. در آینده با بهره­برداری از سه خط ارتباطی جنوب به شمال استان، (خط جاده ساحلی، خط وحدتیه- سعدآباد، خط کنارتخته- کناوه) بار ترافیکی مسیر آبپخش کاهش می­یابد. بنابراین نیازی به احداث کمربندی نمی­باشد.

9. کمربندی تعریف شفافی دارد (احداث جاده از دور شهر) اما در طرح کمربندی آبپخش، فاصله کمربندی تا شهر گاهی به کیلومترها می­رسد؛ به همین خاطر است که برخی از شهروندان این مسیر را کمربند انحرافی آبپخش نام نهاده­اند.

10. در صورت اختصاص حتی قسمتی از بودجه مسیر فعلی به شهرداری، این آماده­گی وجود دارد که شهرداری آبپخش با طراحی نقشه­ای جامع و با تمام ملاحظات کارشناسی، جاده را از وسط شهر عبور دهد.

*اما پاسخی مردمی به شبهات بوجود آمده پیرامون جاده در دست احداث (کمربندی):

سئول شبهه­دار الف. گفته­اند با ایجاد کمربندی در مسیر فعلی (مسیر باتلاقی) نفعی هم به سعدآباد می­رسد؛ چرا مردم آبپخش راضی نیستند همسایه­اشان نیز نصیبی از این مسیر داشته باشد؟

پاسخ مردمی:

اول. یک سالی است که با احداث جاده وحدتیه – سعدآباد، این شهر از انزوای اقتصادی خارج شده و در آینده با تکمیل پروژه مذکور انشاءا... سعدآباد نیز رونق بیشتر و بهتری خواهد داشت.

دوم. از قدیم گفته­اند چراغی که به منزل رواست به مسجد حرام است. چه معنایی دارد که اموال قطعی کسی را به زور تصرف نماییم و در اختیار فرد دیگری قرار دهیم! آیا ظلم به این روشنی و این شیوه حق­کشی، در حکمت خداوندی، در دین اسلام، در فرهنگ شیعه، در مکتب امیرالمومنین (ع)، در نظام مقدس جمهوری اسلامی و در نگاه دولت عدالت­محور احمدی­نژاد، قابل پذیرش و توجیه می­باشد؟

سوم. مردم آبپخش کی و چه موقع با مسیر وحدتیه – سعدآباد که به ضرر آبپخش نیز بوده، مخالفت کرده­اند؟ کی و چه موقع با مسیر ساحلی بوشهر – گناوه مخالفت کرده­اند؟

خواست مردم آبپخش این است که نعمت خدادادی را از ما نگیرید! از طلا گشتن پشیمان گشته­ایم؛ لطف فرموده، ما را مس کنید!

چهارم. همانطور که در بحث مزیت­ها گفته شد، با احداث مسیرهای سه­گانه ذکر شده، بار ترافیکی مسیر آبپخش کاهش چشمگیری خواهد یافت؛ بنابراین با احداث این شیوه کمربندی، سهم اندک آبپخش از عبور و مرور در این مسیر نیز، منتفی می­شود و در یک کلام آبپخش به انزوای اقتصادی نزدیک می­شود.

سئوال شبهه­دار ب. گفته­اند مردم شهرهای همجوار مخالف هستند که جاده از مسیر قبلی عبور نماید.

پاسخ مردمی:

اول. مردم شریف شهر شبانکاره الحمدلله ضرری نخواهد دید؛ چرا که جاده از مسیر دلخواه مردم عبور کرده است و مخالفتی ندارند.

دوم. مردم محترم سعدآباد نیز همانطور که گفته شد از نعمت جاده وحدتیه- سعدآباد بهره­مند شده و مخالفتی ندارند.

سوم. باز تکرار می­کنیم که مردم آبپخش مخالف توسعه و آبادانی سایر شهرهای استان و بخصوص شهرهای همجوار نیستند. اما نسبت به محروم شدن از حق طبیعی خود حساس خواهند بود.

* بی­عدالتی­هایی که در پروژه مذکور و در مورد شهر آبپخش وجود دارد:

- در برخی از شهرهایی که این جاده عبور نموده، عرض جاده حتی از عرض فعلی جاده آبپخش کمتر است.

- این جاده در گذر از بیشتر شهرها و مناطق، متوسل به کمربندی نشده، فقط برای آبپخش مظلوم چنین بحثی وجود دارد. نظیر شبانکاره، دهداران، چهارروستایی، چغادک، دالکی و ...

* پیشنهادات   

1. با حذف نصف پیاده­رو هر دو سمت جاده و حذف بلوار وسط جاده فعلی آبپخش، جمعاً هشت متر به عرض جاده اضافه خواهد شد. با جدا کردن دو خط ویژه برای عبور خودروهای عبوری از آبپخش، جاده فعلی حتی ظرفیت حجم بالاتری از تردد نسبت به تردد فعلی را نیز خواهد داشت.

2. در صورتی که ضرورت ایجاب نماید، در آینده با خرید مغازه­های یک سمت جاده و تخریب آنان می­توان عرض جاده را به اندازه لازم افزایش داد. در این مورد می­توان با اختصاص قسمتی از اعتبار خرید نخیلات و زمین­های کشاورزی در مسیر کمربندی فعلی، مغازه­های مسیر را خریداری نمود.

3. در این مقطع زمانی، با عبور جاده از وسط شهر، این امکان برای شهرداری وجود دارد که در آینده متناسب با حجم ترافیک وضعیت جاده را تغییر دهد.

   

                                 « جمعی از شهروندان آبپخش و جمعی از اهالی روستاهای اطراف »

نوشته شده: جمعه 12 خرداد 1391    | توسط: مدیر سایت    | طبقه بندی:    | نظرات()

ایجاد کمربندی یا قطع شاه‌رگ حیاتی آبپخش!

نقش شهر آبپخش در آغاز کشاورزی بوده ولی آنچه به توسعه شهر کمک کرده همین شریان ارتباطی چند استان می­باشد که از میان منطقه ما گذشته است. با توجه به زیربنا بودن راه در اقتصاد هر منطقه، انتظار می­رفت که کارشناسان با دید وسیع­تری به قضایا نگاه می­کردند، که علاوه بر تسهیل عبور و مرور، کمترین هزینه را بر اقتصاد ملی و منطقه­ای بدنبال داشته باشد. باز هم دیر نشده که به موضوع به صورت همه­جانبه نگریسته شود تا مردم آبپخش دچار عقب افتادگی و انزوای اقتصادی حاصل از این طرح نگردند.

امروزه از نظر علمی تاریخی برای همگان به اثبات رسیده است که نقش راه ارتباطی، تاثیر شایان توجهی در تغییر چهره اقتصادی – فرهنگی و آموزشی شهرها و مناطق داشته است؛ در حالیکه تمام نقاط شهری و حتی روستایی تلاش دارند از طریقی به شبکه راه­های اصلی متصل شوند، محروم شدن مردم انقلابی، متدین و فهیم آبپخش از کمترین امتیاز، خود باعث بی­رغبتی مردم به تلاش­های اقتصادی و از رونق­افتادن کار و کسب خواهد بود، لذا لازم می­دانیم که نکاتی را هر چند مختصر بیان نماییم.

1. با توجه به احداث جاده ساحلی بندر بوشهر- گناوه و جاده­های ارتباطی که از استان­های فارس و کهگیلویه به شمال استان وصل می­شوند و اکثریت وسایل حمل و نقل سنگین و حتی سبک، محورهای کوتاه­تر یادشده را ترجیح می­دهند، لذا میزان وسایل حمل و نقل ورودی به آبپخش تا 50% کاهش می­یابد و ضرورتی جهت کمربندی در بیرون از شهر وجود ندارد.

2. با وجودی که در همین دهه گذشته، در مناطقی از کشور و حتی در استان و در مناطق همجوار ما سعی شده تا راه­های ارتباطی از وسط و یا حداقل از کنار مناطق مسکونی بگذرد؛ چرا تلاش می­شود که این امتیاز را از شهر ما دریغ نمایند.

3. عبور جاده ارتباطی از بستر رودخانه هم هزینه­های سنگینی را در بر دارد و هم از نظر علمی با توجه به دخالت­های بیجای انسان در محیط­ زیست که شرایط را غیر قابل پیش­بینی ساخته است، توجیهی منطقی به دنبال ندارد.

4. بر اساس کارشناسی­های انجام شده در بخش صنعت و کشاورزی، برای ایجاد اشتغال به ازای هر نفر قریب چند ده میلیون تومان سرمایه­گذاری لازم است؛ اما ما با دست خود چند هزار نفر را  مستقیم و غیر مستقیم از رزق و روزی حلال محروم می­نماییم.

به امید توجه بیشتر دولت عدالت­محور به خواسته­های به حق مردم آبپخش

 

« جمعی از شهروندان آبپخش »

نوشته شده: جمعه 12 خرداد 1391    | توسط: مدیر سایت    | طبقه بندی:    | نظرات()

یک جمله زیبا!!!

بغضهایت را برای خودت نگه دار، سبک نشوی سنگین تری!!!

نوشته شده: پنجشنبه 14 اردیبهشت 1391    | توسط: مدیر سایت    | طبقه بندی:    | نظرات()

یک پل ۱۰ تنی در جمهوری چک دزدیده شد

خبرگزاری فارس: پس از دزدی فلزات در انگلیس که میلیون‌ها پوند خسارت برجای گذاشت، این‌بار دزدان فلزات در چک، یک پل ۱۰ تنی به همراه ریل‌های آن را دزدیدند.

خبرگزاری فارس: یک پل ۱۰ تنی در جمهوری چک دزدیده شد

به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگلیسی "دیلی‌تلگراف"، یک گروه از دزدان فلزات در شرق چک، با ارائه نقشه‌ای جعلی مدعی شدند که پلی که خط آهن از روی آن عبور کرده است باید برداشته شود.

مسئول این خط راه‌آهن گفت: دزدان گفتند که برای تخریب این پل استخدام شده‌اند و قرار است مسیر دیگری جایگزین این خط آهن شود.

پس از اتمام کار این گروه تبهکار و ترک محل دزدی، مأمورین راه‌آهن با استعلام از مقامات مربوطه متوجه دزدی رخ داده شدند.

به گفته یکی از مسئولان راه‌آهن ارزش این پل میلیون‌ها یورو بوده است.

ماه گذشته نیز گزارش‌هایی از دزدی فلزات در انگلیس منتشر شد که براساس آن کلیسای انگلیس بیش از 10 میلیون پوند از دزدی فلزات متضرر شده است.

بر همین  اساس، دزدی فلزات هرساله 770 میلیون پوند به اقتصاد انگلیس هزینه وارد می‌کند.

نوشته شده: سه شنبه 12 اردیبهشت 1391    | توسط: مدیر سایت    | طبقه بندی:    | نظرات()

معلم

نوشته شده: سه شنبه 12 اردیبهشت 1391    | توسط: مدیر سایت    | طبقه بندی:    | نظرات()

انتظار 75

یابن الزهرا!

گله فراق باشد برای بعد؛

این روزها حال مادرتان روبراه نیست!!!

اللهم عجل لولیك الفرج و العافیه و النصر

نوشته شده: یکشنبه 3 اردیبهشت 1391    | توسط: مدیر سایت    | طبقه بندی:    | نظرات()

جهت عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید

استفاده از مطالب این وب سایت تنها با ذكر نام "بچه های آتش"بلامانع می باشد